keskiviikko 27. toukokuuta 2015

"ON AIKA HILJAA KIITTÄÄ JA KÄTTÄ PURISTAA"

Mulla loppui tällä viikolla harjoittelu ja mulla todellakin tulee ikävä sekä lapsia, että henkilökuntaa. Paikka oli todella ihana ja vastaanottavainen ja lapset ihania. Lapset olivat tehneet mulle ihanan kortin ja lauloivat Milli menninkäisen laulun. Siinä oli itku lähellä. Yksi kysyi myös tulenhan takaisin kesän ja loman jälkeen. Kun vastasin, että valitettavasti en, niin hän kysyi suurin hämmentynein silmin, että missä mä sitten muka olen. Voi toista<3


Kevät on ihanaa aikaa, sillä aina tietää kesän ja loman saapuvan. Pääsee mökille, matkoille, grillaamaan ja viettämään laatuaikaa ystävien kanssa. Kuitenkin keväässä piilee aina pientä haikeutta, sillä koulut loppuu, ystäviä muuttaa muualle jne. Olen tutustunut kevään aikana yhteen vaihtariin. Jouduin viikko sitten hyvästelemään hänet ja muistin taas, miten huono olenkaan hyvästeissä. Vaikka nämä eivät siis olleet missään nimessä lopulliset hyvästit, niin pitkät heipat ainakin. Halasimme monet kerrat ja silti jäi jotenkin hetkellinen tyhjä olo sieltä lähtiessä.


Mulla tulee yhä pala kurkkuun, kun meitin miten yläasteella piti jättää yhdeksän vuotta yhdessä ollut luokka taakseen ja siirtyä eteenpäin. Sen jälkeen seuraavana tuli lukio ja taas paljon ihania ihmisiä jäi taakse. Lukion jälkeen lähdin aupairiksi Saksaan ja sain sieltä muutaman hyvän kaverin ja ennen kaikkea rakkaus ja kaipuu Etelä-Saksaa kohtaan jäi erittäin suuresti muhun. En tiedä miksi, mutta kaipaan sinne joka ikinen päivä, vaikka mulla on täällä koti Suomessa kaikki paremmin kuin hyvin.
Aupair vuoden jälkeen työskentelin yhteensä kaksi vuotta kahdessa eri koulussa. Molemmista oli yhtä vaikea lähteä ja pohdin yhä välillä mitähän niille ihanille työkavereille ja oppilaille mahtaakaan kuulua.


Tiedän, että kiinnyn ja ikävöin helposti, mutta en ole kokenut sitä haitaksi ainakaan tähän menessä elämässäni. Mielestäni se kertoo, että olen antanut osan itsestäni kyseisiin paikkoihin aidosti omana itsenäni.


Nyt mulla alkaa kuitenkin lyhyt loma, jonka jälkeen aloitan kesäksi uudet haasteet vanhusten parissa ja syksyllä suuntaan takaisin koulun penkille. Ihanaa alkavaa kesää jokaiselle, onnea valmistuville ja tsemppiä uusiin haasteisiin!


-Henna

Postauksen kuvat ovat muutaman viikon takaa, kun mulla oli vielä piiiitkät hiukset.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti